
U prošlom periodu, digitalna marketing industrija borila se s video razvojem i njegovim mogućnostima za doseg do gledatelja.
Kupovina video oglasa je do sada bila većinom offline posao, ali od sada agencije i klijenti razmišljaju i o webu. Prvi razlog je povećanje online aktivnosti, a drugi, bar na razvijenim tržištima, su mnoge mogućnosti za pregled TV sadržaja na mobilnim uređajima. I dolazimo do zaključka da će sve ovo će promijeniti media landscape. Činjenica je da su potrošači postali ovisni o internet medijima i mobilnim uređajima, kao i da se rodio oglašivački interes da prigrli ovu priliku.
Da li ste čuli za ovogodišnje IAB pobjedničke kompanije na polju kreativnosti: Filmstrip, Ad Control Bar, Time Sync, Extender, and Full Screen? Svi su dobili nagradu za kreativnost u oglašavanju na polju interaktivnih video oglasa. IAB je objavio da digitalni video oglasi povećavaju brand awareness za 50 posto i da potiču prihvatljivost poruke za više od 30 posto u odnosu na neinteraktivne video formate.
Koliko su bitni video oglasi pokazao je nedavno i eMarketerov izvještaj koji kaže da je potrošnja u SAD skočila za 44 posto u 2013. na 4,18 milijardi dolara. Za 2014. se očekuje da će doseći 5,89 milijarde dolara, te da će brojevi nastaviti rasti. Do 2018. investicije u video oglašavanju će nadmašiti 12 milijardi dolara.
Jasno je da se digitalne kompanije bore da privuku TV budžete. Ranije ovog mjeseca Facebook je oficijalno lansirao Premium Video oglase, potez koji će omogućiti oglašivačima da dosegnu publiku 15 sekundnim videom. Jasna poruka Facebooka je da žele uzeti nešto od TV budžeta. Štaviše, Facebook je objavio da će oglasi biti prodavani na sličan način kao i na TV-u, koristeći Bruto Rating Poene da bi dosegli specifične ciljne skupine. Špekulira se da će oglasi donositi od 1 do 2,5 miliona dolara dnevno. Ove podatke će omogućiti Nielsen koji je i oficijalni TV istraživač u BiH od ove godine.
Naravno, i TV kompanije koriste društvene medije da povećaju svoju gledanost, uključujući korisnike mreža, prevenstveno Twittera. Sada ova mreža omogućava emiterima da tweetaju video sadržaje svog programa, sa najavama i real-time sadržajem. Video oglasi evoluiraju i uticat će na: TV, display oglašavanje, mobile i social.
Vratimo se na pitanje: ''Da li digital zaslužuje udio u TV budžetima?'' Smiješno pitanje, naravno da zaslužuje.
Primjeri interaktivnih video oglasa:
http://salesdemo.ad-samples.com/vla/asset/demo/8114_194528/index.html
http://salesdemo.ad-samples.com/vla/asset/demo/8015_142625/index.html
http://salesdemo.ad-samples.com/vla/asset/demo/8018_143111/index.html